30 Nisan 2013 Salı

KIYMALI-BEŞAMEL SOSLU ENGİNAR


     Merhabalar,
     Enginarı ben çok sonradan tatma fırsatı buldum ve yemek kültürüme ekledim..Bizim memlekette pek bilinmezdi ya da en azından bizim sülalede bilinmezdi :) Bursa'lı komşum sebze sever Gülden'den öğrendim..Zaten zeytinyağlı sebze yemeklerini O'ndan öğrendiğim usulle yapınca daha çok sever oldum..:) Ne kadar teşekkür etsem azdır kendisine...
     Enginarın faydalarının ne çok olduğunu duymuşsunuzdur..Ben faydasını öğrendikten sonra daha bir özenle pişirmeye çalıştım..Her ne kadar çocuklarım yememek için direnseler de ...
     Daha ziyade zeytinyağlı  pişiriyordum..Geçen gün "Bu gün ne pişirdin" grubundan Ebru Süs arkadaşımızın tarifiyle kıymalı beşamel soslu yapınca da değişik ve güzel oldu..Sizin de beğeneceğinizi umuyorum.. İç harcını kendi tercihlerime göre hazırladım..Siz istediğiniz gibi yapabilirsiniz..Arkadaşıma da çok teşekkür ediyorum..Buyurun tarife:

   -3-4 tane enginar (kişi sayısına göre yapabilirsiniz)
   -100-150 gr kadar az yağlı kıyma,
   -1 çorba kaşığı sıvı yağ,
   -1 orta boy soğan,
   -1 ince sivri biber,
   -1 küçük havuç,
   -1 küçük patates,
   -Tuz, karabiber, pul biber, kekik..
   -4-5 çorba kaşığı beşamel sos:-(1 çorba kaşığı un-1 çorba kaşığı tereyağ-1/2 su bardağı süt-Tuz, karabiber ile hazırlayabilirsiniz)
   -Rendelenmiş kaşar peyniri..
  • Evvela enginarlar ayıklanmamış ise ayıklayalım, limonlu suya atalım.Ki kararmasınlar..Eğer ayıklanmış aldıysak suyundan çıkarıp, yıkayalım..Mum alevinde kendi ıslaklığıyla ya da çok az su ilavesiyle haşlayalım..Zaten çabuk pişen bir sebze..Suyu fazla koyup vitaminleri atmayalım...
  • Diğer yanda kıymayı tavaya alıp yağda kavuralım..Soğanı yemeklik doğrayıp ilave edelim..Küçük küpler halinde doğradığımız havuç ve patatesleri de ekleyelim kavurmaya devam edelim..Tuz ekleyip ocağı kısıp havuç ve patatesler yumuşayıncaya dek pişirelim..tuz ve baharatlarını katalım..
  • Küçük bir tavada unu yağda çiğ kokusu gidene kadar kavuralım, soğuk sütü ekleyip karıştırarak pişirelim..Tuz, karabiber ekleyip ocaktan alalım..
  • Haşlanmış enginarların içine kıymalı harcı doldurup, üzerine beşamel sosu dökelim..Daha sonra da rendelenmiş kaşar peyniri üzerine serpip mikrodalga fırında kaşar peyniri eriyinceye kadar tutalım..
  • Hafif lezzetli ve sağlıklı bir yemek..Eğer diyette iseniz, tereyağı yerine;  zeytinyağı kullanarak pişirebilirsiniz..Hem de daha az yağ kullanabilirsiniz..
  • Afiyet şifa olsun..dualarda buluşmak ümidiyle....

 Bunlar da netten..:))
 Enginar Bitkisi:Yumru şeklinde çiçekleri olan ve 2 metreye kadar uzayabilen bir bitki olan Enginar, A ve C vitaminleri ilekalsiyum, potasyum, demir, manganez ve fosfor mineralleri açısından zengindir.

Enginarın Faydaları: Enginar karaciğer için çok faydalıdır; karaciğeri korur ve karaciğer hastalıklarının daha çabuk iyileşmesini sağlar. Karaciğer, böbrek ve bağırsakların düzenli çalışmasına yardımcı olur ve böbrek kumlarını döker. Sindirimi kolaylaştırır. İdrar söktürücüdür. Kandaki şeker oranını ayarlar, kolesterolü düşürür. Vücuda dinçlik verir. Bedeni ve zihinsel yorgunluğu giderir. Meme, rahim ağzı ve prostat kanserini önlemeye yardımcı olur. Enginar kalbi ve damar sağlığını korumakta da etkilidir. Hücrelerin yıpranmasını engelleyerek yaşlanmanın etkilerini azaltır. Sarılıkta faydalıdır. Romatizma şikâyetlerini azaltır. İshali keser. Ter kokusunu giderir. Ateş düşürücü ve iştah açıcıdır.

Enginar nasıl kullanılır? Çiçekleri sebze olarak, taze yaprakları ve kökleri ise ilaç yapımında kullanılır. Enginar suyu kalp çarpıntısına iyi gelir. Taze enginar yaprağı kaynatılarak hazırlanan enginar çayı karaciğer hastalıklarında oldukça faydalıdır. Tüylü kabuklarının kaynatılmasıyla elde edilen enginar suyu ile saçlar yıkanırsa saçları güçlendirir. Karaciğer rahatsızlığı olanlar, enginarın karaciğer üzerindeki olumlu etkileri nedeniyle özellikle son zamanlarda Enginar Hapı kullanımına yöneliyorlar. Enginar Hapı faydalı ve pratik olmakla birlikte kullanmadan önce mutlaka bir doktora danışmak gerekir.

2 yorum:

  1. yorum yapmadan geçmeyelim dedik :)
    gerçekten çok açıklayıcı ve güzel bi tarif olmuş..enginarı tatma fırsatım hiç olmadı ama nedense görüntüsü hep hoşuma gitmiştir..bululnduğum yerde daha çok bakla ve brüksel lahanası var ama hiç tatmadım..eşimden dolayı..neyse çok uzattım tarif için teşekkürler enginar bulur bulmaz denicem..laf olsun diye söylemiyorum..iyiki böyle yemek blogları var..ne pişireceğimizi söylüyorlar..
    bu arada bana da beklerim bakalım sen benim bloğumu beğenecek misin..görüşürüz..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Ceyda, Teşekkür ederim güzel yorumuna..
      Enginarı benim gibi 2 taneyle başla denemeye, sonra şifalı diye belki birilerini razı edebilirsin :))

      Sil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...