12 Ağustos 2012 Pazar

KÜNEFE

    "Allahumme inneke afüvvün, kerimün, tühibbü'l -afve fa'fü annî"
    "Allah'ım sen çok affedicisin, affı seversin, beni affet"


  Allah'ın selamı üzerinize olsun,
  Ramazan'ın şu son günlerinde herkesin evinde yoğun bir telaş başlamıştır az çok..Bir yandan 1000 aydan hayırlı  Kadir Gecesi'nin arayışı, bir yandan bayramın gelişi ile ilgili hazırlıklar..Allah hakkıyla idrak ettirsin inşallah..

  Bizim evde kadayıf pek sevilir diye bahsetmiştim..Dün akşam iftardan sonra ev halkına sürpriz yapıp buzlukta bekleyen tuzsuz peynirle künefe yaptım.Ve sizlerle de paylaşmak istedim..


   -500 gr tel kadayıf,
   -350 gr tuzsuz peynir (ben memleketten getirtip buzlukta saklıyorum) ya da süt kesiğiyle de olabilir, o da yoksa dil peyniriyle de yapabiliriz,
   -150 gr tuzsuz tereyağı,
    
   Şerbeti:
   -3 su bardağı şeker,
   -3 su bardağı su,
   -1 kaşık limon suyu.

   -Bir tencereye şeker ve suyu alıp kaynatalım, kaynayınca limon suyunu ekleyelim.Şerbet koyulaşıp iplik gibi akmaya başlayınca olmuş demektir.Şerbetin olduğunu anlamanın bir diğer yöntemi de biraz kaşığa alıp soğutup bir tabak üzerine damlatıldığında akmayıp donmasıdır. Kaynarken şerbetin köpükleri eğer irileşmeye başlamışsa o da şerbetin olduğunu gösterir.

   -Şerbet hazır olunca soğumaya bırakalım.


   -Kadayıfı bir geniş kapta tel tel ayıralım  (koparmadan).Tereyağı eritip kadayıfı yağla bir güzel harmanlayalım..

   -Yarısını tepsiye iyice bastırarak yerleştirelim.
  
   -Üzerine peynir dilimlerini güzelce yayıp, tekrar kadayıfın geri kalanını döşeyelim.


   -İyice bastırırarak sıkıştıralım.Eğer, tepsi büyüklüğünde düz bir servis tabağını ya da balık tavası kapağını yerleştirip ağırlık koyarak iyice incelmesini sağlayalım, Ya da benim yaptığım gibi bir kap yardımıyla bölüm bölüm bastırabilirsiniz.

   -Fırına verip altı üstü pembeleşinceye dek pişirelim.

   -Ben bazen teflon tavada da yaparım künefeyi ocak üzerinde, alt üst ederek; ama bu kez fırında pişirmeyi tercih ettim.Daha ince olsun isterseniz malzemeyi ikiye bölerek de yapabilirsiniz.

   -Fırından çıkan künefenin üzerine şerbeti dökelim, soğumadan servis edelim.

   -Afiyet olsun, ağzınızın tadı bozulmasın...

6 yorum:

  1. bunu iftardan sonra göreydim ne olurduu:(

    ellerinize sağlık, şu an ağzımın sularıyla bilgisayar arasındaki mesaeyi korumaya çalıştığım için çok uzatamayacağım bu yorumu..

    YanıtlaSil
  2. :).Çok teşekkür ederim..Aynı zamanda özür dilerim, akşamları tarif eklesem daha iyi olacak herhalde ama hiiiç halim kalmıyor inanın ..Kıyamaamm yaa ..:(

    YanıtlaSil
  3. alaaaa dün biz de yaptım hem künefe hem kadayıf şahaneeee ellerine sağlık güzel ablammm

    YanıtlaSil
  4. canııııım
    birtanem ellerine saglık
    icim tuhaf bir acı ile dolu aynurum seni göremedimya yanar yanar ona yanarım afyonda validenin yogunlugundan dolayı gelemedim sana :(
    su an antalyadayım
    ne olurdu bir göreydim senı :(
    özlemle sarıldım sana hemde kocaman kadir gecen mubarek ola duana talibim

    YanıtlaSil
  5. Yaa ben de bekliyorum hala..Hatta bu sabah sahurdan sonra rüyamda bile gördüm, bize gelmişsiniz.elim ayağım dolanıyor, bir güzel telaşım vardı...Rüyalar da mı görüşecez biz sadece yaaa..:'(
    Senin de Kadir Gece'n mübarek olsun..dualarda unutulmamak ümidiyle...

    YanıtlaSil

Yorum yapmadan geçmeyin yine beklerim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...